Side 1 af 2

Fejl ved opdatering til 9.0.0.431

: ons 08-03-2023 16:52
af perbuch
Skærmbillede 2023-03-08 16.48.55.png
Skærmbillede 2023-03-08 16.48.55.png (5.23 KiB) Vist 2701 gange

Når jeg efter opdateringen starter Legacy, får jeg vist denne fejlmeddelelse. Efter at have klikket på knappen, lukker programmet.
Jeg har Legacy 9 Deluxe.

Re: NY opdatering til Legacy 9

: tors 09-03-2023 00:11
af Anne Marie H
Det er højst sandsynligt dit antivirusprogram, der har blokeret en eller flere filer.

Re: NY opdatering til Legacy 9

: tors 09-03-2023 07:13
af perbuch
Hej Anne Marie!
Jeg har uden held forsøgt at installere med antivirus og firewall slået fra, så hvordan kan jeg midlertidigt gå tilbage til den tidligere version af Legacy 9?
Jeg har aldrig under tidligere installationer oplevet et lignende problem.

Re: NY opdatering til Legacy 9

: tors 09-03-2023 11:22
af Anne Marie H
Det kan du ikke, men du skal huske at køre opdateringen som administrator.
Hvis ikke det virker, så er du nødt til at afinstallere Legacy fuldstændig, og derefter installere programmet på ny. Du kan også læse her http://support.legacyfamilytree.com/art ... Value.html

Re: NY opdatering til Legacy 9

: tors 09-03-2023 11:56
af perbuch
Det virker nu efter en ren geninstallering.

Re: NY opdatering til Legacy 9

: tors 09-03-2023 13:31
af Anne Marie H
Det var godt :D

Re: NY opdatering til Legacy 9

: fre 10-03-2023 07:38
af perbuch
Efter min PC har været lukket ned i nat, så oplever jeg nu akkurat det samme problem som tidligere beskrevet. Jeg har nu for 2. gang afinstalleret og geninstalleret, og programmet virker umiddelbart derefter.
Men når jeg så genstarter min PC, så dukker den oprindelige fejl op igen, og Legacy kan ikke længere åbnes.
Dette kan vel ikke forklares med Antivirus eller Firewall?!
Skærmbillede 2023-03-08 16.48.55.png
Skærmbillede 2023-03-08 16.48.55.png (5.23 KiB) Vist 2542 gange

Re: NY opdatering til Legacy 9

: fre 10-03-2023 08:58
af perbuch
perbuch skrev:Efter min PC har været lukket ned i nat, så oplever jeg nu akkurat det samme problem som tidligere beskrevet. Jeg har nu for 2. gang afinstalleret og geninstalleret, og programmet virker umiddelbart derefter.
Men når jeg så genstarter min PC, så dukker den oprindelige fejl op igen, og Legacy kan ikke længere åbnes.
Dette kan vel ikke forklares med Antivirus eller Firewall?!


Programmet kørte tre processer, inden jeg var nødt til at afbryde det ved at svare på fejlmeddelelsen. Det er lykkedes mig at danne dump-filer for hver af disse tre processer. Dem kan én med lidt teknisk snilde måske få noget ud af at studere nærmere?
Hvor skal jeg henvende mig for at komme videre?
processer.png
(20.41 KiB) Ikke downloadet endnu

Re: NY opdatering til Legacy 9

: fre 10-03-2023 09:18
af Anne Marie H
I stedet for at geninstallere igen, så følg processen her http://support.legacyfamilytree.com/art ... Value.html

Re: NY opdatering til Legacy 9

: fre 10-03-2023 11:46
af perbuch
Anne Marie H skrev:I stedet for at geninstallere igen, så følg processen her http://support.legacyfamilytree.com/art ... Value.html

Kære Anne Marie!
Du skriver "I stedet for", men når jeg først har fået den omtalte fejlmeddelelse, kan jeg slet ikke komme ind i programmet og eksportere til en gedcom-fil, som det beskrives via det link, du har indsat.
Nå, nu har jeg altså geninstalleret, og jeg undgår at genstarte min PC. Jeg har fulgt beskrivelsen, du linker til. Jeg har dog været tvunget til en ren geninstallation af den danske udgave af Legacy 9.0.0.431. Til slut genstartede jeg min PC, hvorefter Legacy kan åbnes.
Men 2. gang, jeg forsøger at åbne Legacy, får jeg atter den oprindelige fejlmeddelelse. Så nu er jeg tæt på at give helt op.

Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431

: fre 10-03-2023 15:27
af Anne Marie H
Skriv til den amerikanske support@legacyfamilytree.com
Men inden du gør det, så gennemgå processen som beskrevet i linket, dvs. slet også de .usr-filer, som de angiver osv. Ellers sender de dig bare linket til samme artikel igen...

Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431

: fre 10-03-2023 15:44
af perbuch
Anne Marie H skrev:Skriv til den amerikanske support@legacyfamilytree.com
Men inden du gør det, så gennemgå processen som beskrevet i linket, dvs. slet også de .usr-filer, som de angiver osv. Ellers sender de dig bare linket til samme artikel igen...

Jeg har netop fejlmeldt til Support@LegacyFamilyTree.com - Jeg har i den fejlmelding nævnt, at jeg også har været igennem denne beskrivelse => http://support.legacyfamilytree.com/art ... Value.html

Resultatet vil jeg senere offentliggøre i denne tråd.

Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431

: lør 11-03-2023 15:12
af perbuch
perbuch skrev:
Anne Marie H skrev:Skriv til den amerikanske support@legacyfamilytree.com
Men inden du gør det, så gennemgå processen som beskrevet i linket, dvs. slet også de .usr-filer, som de angiver osv. Ellers sender de dig bare linket til samme artikel igen...

Jeg har netop fejlmeldt til Support@LegacyFamilyTree.com - Jeg har i den fejlmelding nævnt, at jeg også har været igennem denne beskrivelse => http://support.legacyfamilytree.com/art ... Value.html

Resultatet vil jeg senere offentliggøre i denne tråd.

Efter aftale med den amerikanske support har jeg forsøgt at køre min Legacy installation på min PC efter at have startet den i safe mode. Sjovt nok gav den ikke den samme fejlmeddelelse, "Run Time Error '380': Invalid property value". Nej, i stedet blev denne fejlmeddelelse vist: "Error Opening Message File. A disk or network error occurred." - og når jeg klikke OK til den, lukkede Legacy straks ned.
Nu venter jeg på supportens videre vurdering.
I mellemtiden har jeg flyttet alle mine datafiler over på en anden PC, hvor jeg anvender Legacy Deluxe V9.0.0.384 på Windows 10. Dér virker alt upåklageligt, så dér jeg bliver foreløbig på den version. :D

Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431

: lør 11-03-2023 15:20
af Anne Marie H
Husk at fortælle dem, hvilket antivirus program, du bruger, og om det er aktiveret eller deaktiveret, når du downloader.

Re: Fejl ved opdatering til 9.0.0.431

: lør 11-03-2023 16:11
af perbuch
Anne Marie H skrev:Husk at fortælle dem, hvilket antivirus program, du bruger, og om det er aktiveret eller deaktiveret, når du downloader.

Jeg har fortalt dem, at jeg har forsøgt det hele med såvel antivirus som firewall slået fra, men ikke hvilke typer jeg anvender: Jeg bruger Windows 11 Firewall og netværksbeskyttelsen samt F-secure virusbeskyttelse via YouSee sikkerhedspakke.
Jeg skriver lige til dem igen.
I mellemtiden kører jeg videre på V9.0.0.393.